Dobierz sobie klientów

Skitterphoto / Pixabay

Coraz częściej w kontekście prowadzenia działalności biznesowej mówi się o wyspecjalizowaniu profilu działalności. Jeszcze jakiś czas temu popularne było posiadanie w asortymencie swojej firmy wszystkiego, co tylko mogłoby zainteresować potencjalnych nabywców. Obecnie odstępuje się od tego typu rozumowania.

Pozyskiwanie klientów

Dobrze jest już na początku działalności sprecyzować, do jakiego klienta chce się dotrzeć. Na tej podstawie można zacząć dobierać oferowany asortyment. Zdecydowanie lepiej jest posiadać wiele bogatą ofertę towarów wyspecjalizowanych, niż setki rzeczy o różnym zastosowaniu.
Trzeba zrozumieć, że jeśli klient potrzebuje określonej rzeczy, dokona zakupu tylko w sytuacji, kiedy spotka interesujący asortyment.

Zdecydowanie łatwiej jest dotrzeć do klienta z góry określonego, niż do mas ludzi o niesprecyzowanych jeszcze potrzebach. Nie da się zaspokoić pragnień ich wszystkich, dlatego lepiej skupić się na tych, którym można pomóc.

Czasem też warto rozważyć opłacalność współpracy z danym klientem. Czasem lepiej po prostu odrzucić kontakty zwyczajnie nieopłacalne, o niewspółmiernie wysokich oczekiwaniach i skupić się na pracy z klientami mało problematycznymi, gwarantującymi zarobek.

Be the first to comment on "Dobierz sobie klientów"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*